Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Kalendarz

Kwiecień 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Aktualności

DSCN1449UROCZYSTE ZAPALENIE CHOINKI

„Choinko zostań wśród nas”

pod takim hasłem 14 grudnia społeczność szkolna rozpoczęła okres celebrowania Świąt Bożego Narodzenia. Zanim choinka rozbłysła, z pomocą Mikołaja, została udekorowana wykonanymi przez uczniów ozdobami. Wszystkie klasy zaprezentowały też krótkie teksty związane hasłami, umieszczonymi na przygotowanych elementach dekoracji. Klasy młodsze prezentowały między innymi takie hasła jak: RADOŚĆ, MIŁOŚĆ, ZDROWIE, SZCZĘŚCIE, PRZYJAŹŃ czy TRADYCJA. Natomiast klasy starsze mówiły o TOLERANCJI, BRATERSTWIE, DEMOKRACJI czy WOLNOŚCI.

Zwieńczeniem spotkania było uroczyste zapalenie choinki dokonane przez przewodniczącego Rady Samorządu Uczniowskiego, Kubę Gawła, które wywołało ogromną radość i aplauz uczniów.  W świątecznym nastroju oczekujemy na narodziny  Pana Jezusa.

ZASADY  REALIZACJI  NAUCZANIA 
W  TRYBIE  ZDALNYM  DLA UCZNIÓW KLAS  I – III
od 20.12.2021 r. do 09.01.2022 r.

INFORMACJA  DLA  RODZICÓW  I  UCZNIÓW

  1. Na wniosek rodziców uczniów uczęszczających do klas I-III, którzy nie mogą zapewnić opieki swoim dzieciom w tym okresie szkoła organizuje zajęcia opiekuńcze oraz umożliwia realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
  2. Kształcenie na odległość realizowane w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II  w Borkach odbywa się za pomocą dziennika elektronicznego oraz innych dostępnych narzędzi technologii informacyjnej (zalecana platforma G Suit (Classroom oraz Meet).
  3. Tygodniowy zakres treści nauczania nauczyciel przesyła rodzicom i uczniom poprzez zakładkę zadania  w e-dzienniku. Do obowiązków ucznia należy zapoznanie się z treścią zadań. Do rodziców/prawnych opiekunów należy zorganizowanie warunków, by uczeń mógł realizować zadania i monitorowanie, czy uczeń je wykonuje. Szkoła poprzez kontakt z wychowawcą udziela niezbędnej pomocy i wsparcia w zorganizowaniu uczniowi warunków do nauki zdalnej. W przypadku braku dostępu do internetu uczeń zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły.
  4. Tygodniowy rozkład zajęć w dniach od 20.12.2021 r. do dnia 09.02.2022 r. nie ulega zmianie, tz. realizowany jest według dotychczasowego planu zajęć (lekcji). Godzina zajęć trwa 45 min. Nauczyciele prowadzący zajęcia mogą skrócić czas wideolekcji do 30 min., w tym, że pozostałe 15 min. Uczniowie poświęcają na pracę samodzielną.
  5. Nauczyciele realizują podstawę programową poprzez udostępnianie materiałów edukacyjnych rekomendowanych przez MEN, przesyłanie materiałów przygotowanych przez nauczyciela, podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela i/lub prowadzenie zajęć online na dostępnych platformach.
  6. Nauczyciel wskazuje źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć (podręcznik, ćwiczenia, przesyłane karty pracy, prezentacje multimedialne, filmiki, portale edukacyjne, programy publicznej telewizji i radiofonii).
  7. Komunikacja z uczniami oraz rodzicami odbywa się przez telefon, sms-y, maile,  e-dziennik lub komunikatory internetowe.
  8. Monitorowanie postępów uczniów, weryfikacja ich wiedzy i umiejętności odbywa poprzez analizę podejmowanych przez ucznia aktywności oraz ocenę nadesłanych przez niego prac.
  9. Informacje o postępach ucznia nauczyciele przekazują rodzicom w formie oceny i/lub  komentarza po sprawdzeniu odebranej pracy.
  10. Wszelkie informacje o kształceniu na odległość zamieszczane będą na stronie szkoły.
  11. Nauczyciele w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kierują się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie i postawy.
  12. W przypadku rozbieżności dotyczących procesu edukacyjnego, zasad oceniania – głos rozstrzygający ma dyrektor szkoły kierując się zapisem w punkcie nr 10.

SPOSÓB  OCENIANIA 

  1. Ocenianiu podlegają:
    1. zadania pisemne, uzupełnione karty pracy, prezentacje multimedialne, projekty, skany lub zdjęcia wykonanych prac, np. plastycznych, ćwiczeń i notatek z zeszytu, zrzuty ekranu, wyniki testów rozwiązywanych online, kartkówki i inne proponowane przez nauczycieli zadania wynikające ze specyfiki przedmiotu;
    2. gotowość i zaangażowanie ucznia w wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela.
  2. Przesyłanie wykonanych przez uczniów zadań odbywa się za pośrednictwem e-dziennika, poczty elektronicznej  i/lub platformy Classroom.
  3. Nauczyciele informują uczniów o terminach nadsyłania wykonanych zadań.
  4. Po sprawdzeniu nadesłanych prac nauczyciele przekazują uczniowi informacje zwrotną (oceny, komentarze, wskazówki, uwagi, itp.)
  5. Wykonanie niektórych zadań nauczyciele ocenią po powrocie do nauczania stacjonarnego.
  6. Wystawione przez nauczycieli oceny są wpisywane do dziennika elektronicznego.

ZASADY  REALIZACJI  NAUCZANIA 
W  TRYBIE  ZDALNYM  DLA UCZNIÓW KLAS  IV-VIII
od 20.12.2021 r. do 09.01.2022 r.

INFORMACJA  DLA  RODZICÓW  I  UCZNIÓW

  1. Kształcenie na odległość realizowane w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkach odbywa się za pomocą dziennika elektronicznego oraz innych dostępnych narzędzi technologii informacyjnej (zalecana platforma G Suit (Classroom oraz Meet).
  2. Tygodniowy zakres treści nauczania nauczyciel przesyła rodzicom i uczniom poprzez zakładkę zadania  w e-dzienniku. Do obowiązków ucznia należy zapoznanie się z treścią zadań. Do rodziców/prawnych opiekunów należy zorganizowanie warunków, by uczeń mógł realizować zadania i monitorowanie, czy uczeń je wykonuje. Szkoła poprzez kontakt z wychowawcą udziela niezbędnej pomocy i wsparcia w zorganizowaniu uczniowi warunków do nauki zdalnej. W przypadku braku dostępu do internetu uczeń zobowiązany jest do uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły.
  3. Tygodniowy rozkład zajęć w dniach od 20.12.2021 r. do dnia 09.02.2022 r. nie ulega zmianie, tz. realizowany jest według dotychczasowego planu zajęć (lekcji). Godzina zajęć trwa 45 min. Nauczyciele prowadzący zajęcia mogą skrócić czas wideolekcji do 30 min., w tym, że pozostałe 15 min. uczniowie poświęcają na pracę samodzielną.
  4. Nauczyciele realizują podstawę programową poprzez udostępnianie materiałów edukacyjnych rekomendowanych przez MEN, przesyłanie materiałów przygotowanych przez nauczyciela, podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela i/lub prowadzenie zajęć online na dostępnych platformach.
  5. Nauczyciel wskazuje źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć (podręcznik, ćwiczenia, przesyłane karty pracy, prezentacje multimedialne, filmiki, portale edukacyjne, programy publicznej telewizji i radiofonii).
  6. Komunikacja z uczniami oraz rodzicami odbywa się przez telefon, sms-y, maile, e-dziennik lub komunikatory internetowe.
  7. Monitorowanie postępów uczniów, weryfikacja ich wiedzy i umiejętności odbywa poprzez analizę podejmowanych przez ucznia aktywności oraz ocenę nadesłanych przez niego prac.
  8. Informacje o postępach ucznia nauczyciele przekazują rodzicom w formie oceny i/lub  komentarza po sprawdzeniu odebranej pracy.
  9. Wszelkie informacje o kształceniu na odległość zamieszczane będą na stronie szkoły.
  10. Nauczyciele w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kierują się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie i postawy.
  11. W przypadku rozbieżności dotyczących procesu edukacyjnego, zasad oceniania – głos rozstrzygający ma dyrektor szkoły kierując się zapisem w punkcie nr 10.

SPOSÓB  OCENIANIA

  1. Ocenianiu podlegają:
    1. zadania pisemne, uzupełnione karty pracy, prezentacje multimedialne, projekty, skany lub zdjęcia wykonanych prac, np. plastycznych, ćwiczeń i notatek z zeszytu, zrzuty ekranu, wyniki testów rozwiązywanych online, kartkówki i inne proponowane przez nauczycieli zadania wynikające ze specyfiki przedmiotu;
    2. gotowość i zaangażowanie ucznia w wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela.
  2. Przesyłanie wykonanych przez uczniów zadań odbywa się za pośrednictwem e-dziennika, poczty elektronicznej i/lub platformy Classroom.
  3. Nauczyciele informują uczniów o terminach nadsyłania wykonanych zadań.
  4. Po sprawdzeniu nadesłanych prac nauczyciele przekazują uczniowi informacje zwrotną (oceny, komentarze, wskazówki, uwagi, itp.)
  5. Wykonanie niektórych zadań nauczyciele ocenią po powrocie do nauczania stacjonarnego.
  6. Wystawione przez nauczycieli oceny są wpisywane do dziennika elektronicznego.

mdpdMiędzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Miło nam poinformować, iż uczniowie Zespołu Placówek Oświatowych im. Jana Pawła II w Borkach brali udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka organizowanych przez UNICEF Polska.

20 listopada to wyjątkowa data  - rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka.

W 1989 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła uniwersalny dokument, gwarantujący wszystkim dzieciom na świecie ich prawa. Znajomość praw pozwala najmłodszym uchronić się przed różnymi niebezpieczeństwami.

Rolą dorosłych jest nie tylko dbanie o to, aby prawa dziecka były przestrzegane, ale także szerzenie wiedzy o prawach dziecka, w tym edukowanie kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży.

UNICEF (Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci) w swoich działaniach zwraca uwagę na te kwestie i inicjuje różne projekty, których celem jest upowszechnienie wiedzy o prawach dziecka.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF to wydarzenie, które jednoczy wszystkie dzieci na świecie. W tym dniu, w wielu krajach, dzieci oraz dorośli podejmują wspólne inicjatywy, których celem jest okazanie wsparcia dzieciom, których prawa nie są respektowane. To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem.

W obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka włączyły się także placówki edukacyjne w Polsce. Do akcji przystąpiła także nasza szkoła. W ciągu całego tygodnia od 22.11.2021 do 26.11.2021 uczniowie na godzinach wychowawczych wykonywali szereg aktywności m.in zapoznawali się z Konwencją o prawach dziecka, oglądali prezentacje multimedialne i filmy, a także sprawdzali swoją wiedzę dotyczącą praw dziecka za pomocą interaktywnych quizów. Natomiast w piątek 26 listopada uczniowie naszej szkoły przyszli do szkoły ubrani na niebiesko. Był to symbol solidarności ze wszystkimi dziećmi na całym świecie, których prawa nie są przestrzegane. W ramach akcji przygotowano również krótki spot o prawach dziecka.

Marzena Dudek
 Agnieszka Ciołek

 

embed video plugin powered by Union Development

IMG20210517112352 00 "Ważny jest rodzaj pomocy, którą się oferuje,

ale jeszcze ważniejsze od tego jest serce,

z jakim tej pomocy się udziela”

Jan Paweł II

„NAKRĘCAMY IGUSIĘ NA SAMODZIELNOŚĆ”

Od marca br. nasza szkoła włącza się w akcję „Nakręcamy Igusię na samodzielność”, która polega na zbiórce plastikowych nakrętek po napojach, sokach, kawie, chemii gospodarczej itp. Celem akcji jest zebranie środków na leczenie, rehabilitację i zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla dziewięcioletniej Igi chorującej na Mózgowe Porażenie Dziecięce – czterokończynowe. Do tej pory, ustawiony przy głównym wejściu do szkoły pojemnik na nakrętki, już dwukrotnie zapełnił się po brzegi. Łącznie zostało zebranych 16 worków nakrętek. Iga wraz z rodzicami składa serdeczne podziękowania za zaangażowanie w zbiórkę.

Akcja trwa nadal. W dalszym ciągu prosimy o zbieranie i przynoszenie nakrętek. Iga bardzo potrzebuje naszej pomocy. 

Anna Badziak

Copyright © 2009 - 2024 Marek Sikora Rights Reserved.