Szanowni Rodzice,
informujemy, że od dnia 12 lipca 2024 r. legitymacje szkolne są wydawane w formie plastikowych kart ID-1 (potocznie zwanych e-legitymacjami).
Legitymacje szkolne w postaci papierowej zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole (§ 74 rozporządzenia w sprawie świadectw).
W przypadku zniszczenia lub zagubienia legitymacji papierowej zostanie wydana legitymacja plastikowa.
Od 12 lipca 2024 legitymacje szkolne będą wydane w postaci plastikowych kart ID-1.
Zdjęcie do legitymacji szkolnej – e-legitymacje
- wymiary zdjęcia 35 mm x 45 mm (typowe zdjęcie dowodowe),
- zdjęcie powinno być aktualne – zrób je nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie,
- zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę (od jej czubka) oraz górną część barków,
- twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia,
- osoba fotografowana musi mieć naturalny wygląd twarzy (bez żadnych gestów mimicznych), z zamkniętymi ustami,
- wymiary zdjęcia 35 mm x 45 mm (typowe zdjęcie dowodowe).
Zdjęcie, opisane na drugiej stronie imieniem i nazwiskiem ucznia wraz z datą urodzenia i nr PESEL, należy złożyć w sekretariacie szkoły.
W przypadku zmiany szkoły również wydawana jest legitymacja nowego typu.
Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej.
W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
Duplikat legitymacji papierowej będzie wydawany już w postaci kart ID-1. Zdjęcie do duplikatu należy wykonać zgodnie z zasadami powyżej, opłata za duplikat jest zgodna z § 069 „Wpływy z różnych opłat” i obecnie wynosi 9 zł.
Potwierdzenie opłaty i zdjęcie należy złożyć w sekretariacie szkoły. Opłatę można dokonać w kasie Urzędu Gminy, szkoła nie przyjmuje opłat skarbowych.