Back To Top
Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Organizatorem wydarzenia w Polsce jest od 2005 r. Polskie Centrum Programu Safer Internet, tworzone przez państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego oraz świadomego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. Jego zadaniem jest również zapoznanie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego korzystania z sieci.
W drugim tygodniu lutego w naszej szkole, pomimo pandemii i związanej z tym faktem nauki zdalnej, podejmowaliśmy szereg działań związanych z bezpieczeństwem w cyberprzestrzeni. Przeprowadzone zostały zajęcia dotyczące bezpiecznego Internetu, które w przedszkolu i w klasach I – III zostały uatrakcyjnione kolorowankami. Uczniowie klas IV - VI wykonali prace plastyczne oraz zaprojektowali plakaty, wykorzystując do tego celu program Microsoft Paint. Uczniowie klasy VI wykonali prezentacje multimedialne, które zostały wykorzystane przez wychowawców na zajęciach dotyczących bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie klas IV – VIII wzięli także udział w programowaniu w środowiskach Baltie, Scratch i C++. W programach, przygotowanych przez nauczyciela pojawiało się hasło „8 lutego jest Dniem Bezpiecznego Internetu”, a zadaniem uczniów miała być zmiana hasła na „Jestem Bezpieczny w Sieci”.
W mailu zwrotnym do nauczyciela informatyki, oprócz pracy w wyżej wymienionych programach, należało przesłać uzasadnienie: „Dlaczego jestem bezpieczny w Sieci?”. Oto przesłane odpowiedzi uczniów.
Moim zdaniem jestem bezpieczny w sieci, ponieważ:
- Moją obecność na stronach internetowych kontrolują rodzice.
- Tworzę trudne do odgadnięcia hasła np. do poczty elektronicznej.
- Aktualizuję przeglądarki internetowe.
- Podczas internetowych zakupów korzystam tylko z oryginalnych stron.
- Nie wchodzę w wiadomość niewiadomego pochodzenia.
- Nie klikam w reklamy wyświetlające się np. na pulpicie.
- Korzystam z zapory internetowej.
- Pamiętam o wylogowaniu się z różnych stron.
- Pobieram pliki z zaufanych stron.
- Korzystam z pakietu antywirusowego
Był to czas przypomnienia i przybliżenia problematyki bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz propagowania właściwych zachowań w sieci.
Dziękujemy wychowawcom klas I-III za pomoc w przeprowadzeniu Dnia Bezpiecznego Internetu. Natomiast uczestnikom gratulujemy wspaniałych prac.
Organizatorzy:
Roman Pawelec
Robert Stępniewski
Lista dzieci zakwalifikowanych do II etapu postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej
W związku z niedopełnieniem wymogu formalnego, jakim było terminowe złożenie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, zgłoszenia i wnioski w/w kandydatów zostaną rozpatrzone w ramach postępowania uzupełniającego. Oznacza to, iż placówka dysponuje wystarczającą liczbą wolnych miejsc i wszystkie dzieci z powyższej listy zostaną przyjęte w II etapie postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej.
Lista dzieci zakwalifikowanych do II etapu postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej
W związku z niedopełnieniem wymogu formalnego, jakim było terminowe złożenie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, zgłoszenia i wnioski w/w kandydatów zostaną rozpatrzone w ramach postępowania uzupełniającego. Oznacza to, iż placówka dysponuje wystarczającą liczbą wolnych miejsc i wszystkie dzieci z powyższej listy zostaną przyjęte w II etapie postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej.
Lista dzieci zakwalifikowanych do II etapu postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej
W związku z niedopełnieniem wymogu formalnego, jakim było terminowe złożenie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, zgłoszenia i wnioski w/w kandydatów zostaną rozpatrzone w ramach postępowania uzupełniającego. Oznacza to, iż placówka dysponuje wystarczającą liczbą wolnych miejsc i wszystkie dzieci z powyższej listy zostaną przyjęte w II etapie postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej.
Lista zakwalifikowanych do II etapu postępowania, tzw. rekrutacji uzupełniającej
W związku z niedopełnieniem wymogu formalnego, jakim było terminowe złożenie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, zgłoszenie i wniosek w/w kandydata zostaną rozpatrzone w ramach postępowania uzupełniającego.
Drodzy Rodzice uczniów klasy VIII
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji ,,Wspierająca rola rodziców w wyborze drogi kształcenia. "
9 lutego 2022 r. o godz. 17.00 Kuratorium Oświaty w Lublinie w ramach „Zawodowego strzału w 10”, organizuje wideokonferencję dla rodziców uczniów klas VIII pt. „Wspierająca rola rodziców w wyborze drogi kształcenia”.
Na konferencji będą omówione zagadnienia związane z procesem rekrutacji do szkół ponadpodstawowych oraz wyborem dalszego etapu kształcenia. Prelegentami będą eksperci ds. doradztwa zawodowego – p. Iwona Lipiec konsultant ds. doradztwa zawodowego w Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli, wicedyrektor Zespołu Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie oraz p. Ewelina Ciszek i p. Joanna Falandysz doradcy zawodowi ze Specjalistycznej Poradni Zawodowej w Zespole Poradni nr 1 w Lublinie.
Link do wideokonferencji zostanie przesłany do Państwa przez dziennik elektroniczny Librus i maile dzieci.
W dniu 30.01.2022 r. uczennice klasy VIIIa i VIIIb brały udział w kwestowaniu na rzecz 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku orkiestra grała pod hasłem "Przejrzyj na oczy". Zebrane pieniądze zapewnią wsparcie okulistyki dziecięcej i podwyższą standardy diagnostyki i leczenia wzroku dzieci. Nasze uczennice, mimo niesprzyjającej pogody, spisały się świetnie. Wspólnie zebrałyśmy 2423,22 zł. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wsparli naszą zbiórkę pod kościołem NMP Wspomożycielki Wiernych w Borkach.
Podziękowania za kwestowanie kierujemy do: Kornelii Górnej, Wiktorii Mitury, Zuzanny Frączek, Wiktorii Frączek, Marty Sokół, Małgorzaty Obroślak, Aleksandry Łućko i Barbary Czarnoty.
Składamy również podziękowania Pani dyrektor Dorocie Rapacewicz za pomoc w organizacji, wsparcie i wspólne liczenie pieniędzy.
Weronika Siestrzykowska
Katarzyna Krasucka